Vilket är ditt bästa gå ut minne

I helgen var vi på Danang Electronic Carnival, här på stranden. Florian Picasso och Headhunterz var huvudattraktionerna. Det åskade och jag var lite trött. 4:e månaden på resa har vi precis kommit ur 3 månaders våg av festande, jag återkommer till det i ”6 månaders reflektioner”
Men vi gick ändå. Jag drack 2 redbulls en pinacolada för att spexa till det. Ibland tänker jag på våra föräldar. När min mor var i min ålder varade hennes helgfester till solen gick upp. Jag frågade henne ngt år innan vi gav oss iväg, när är man klar med festandet (för egen del har det blivit alltmer sporadiskt sedan jag fyllde 30) ”Du blir aldrig för gammal för att festa” löd svaret och mor lever som hon lär, både hon och svärmor är det mer drag i än i mig, är det en generationsgrej? Ingen av de 70-och 80-talister jag känner kommer i närheten av glada 50-talisters sug på drag. 

Har man ett sabbatsår, hinner man fundera på sånt. Jag gjorde en lista över de roligaste gå ut kvällarna jag och Richard har haft under våra 5 år tillsammans. Här är den (i kronologisk ordning) 
1. Miami, Jazzid med Todd Terry (DRAG DJ:n levererade, fantastisk stämning)

2. Stöten, afterski (stämning!)

3. Thailand, Khaosan Rd, nyår (streetparty och kärlek) 

Nyår på Khaosan rd streetparty, oplanerat

4. Ibiza, Eden, Repent Sunday (ny för oss koncept med deep-tech och dem fetaste ljudanläggningen, satan på styltorna passade in)

Eden på Ibiza och deep tech all night
5. Bali, Kuta, Engine room (Shrillex och fuldans barfota

6. Bali, Gili T, Blu Marlin (snyggdans, alla dansade till Ibiza-house, mitt i tropikerna!)

7. Bali, Gili T, Ombak bar (bar nästan ute på gånggatan hölls igång av 2 balineser med afros + en lärling som var kostymklädd, plufsig, med bakåtslick, som vi kallade för ”advokaten” de drack, rökte och dansade hårdare än gästerna och fick igång alla)
Det har även funnits ett halvt dussin riktigt lyckade hemmafester också, men nu försöker jag analysera vad för slags barer/klubbar vi gillar, hur vi klassar ett ställe som bra. Den gemensamma nämnaren är stämning, leenden, musiken svängig och tung, vi smittas av en god stämning helt enkelt. När det är ingen stämning däremot slutar det med att vi dricker för mycket, medan vi försöker ”komma igång”
När jag och maken bodde för långt från Stockholm för att gå ut, brukade vi dansa med varandra, även om stämningen var god, var det inte samma sak, ibland behöver man människor för att maxa.

Såhär party älskar jag att må, ta med attityden och resten löser sig!

Vilken är din bästa gå ut minne, vad gjorde det som speciellt?

Kommentera

