Japan essentaials 10 dagar

Kon nichi wa. Våra mammor fyller jämt 2016 då tänkte vi bjuda dom att se körsbären blomma I Japan. Herregud, det var 24 år sedan jag för första gången landade i Kyoto, hade lärt mig cykelvägen till Yasaka Jinga där det stora körsbärsträdet hade slagit ut. Jag hade ravemusik i örona, som jag hade fått med mig från LA, en japansk fotograf skulle ta test-shots på mig. Minns att det fanns tempel-katter där och att jag var ett sånt barn! 17 år.

Kyoto 

1  Fredag check-in, lunch och Kyoto orientering

2 Lördag (köp Japan Times eng bilaga) kulturaktivitet: geisha teceremoni och dans, samt middag

  • 12:30 Miyako-odori, Gion (11:30 på plats)
  • gå på stan shoppa, pontocho

3 Söndag traditionell Kyoto lunch och magiska Fushiminari

4 Måndag: Shinkansen till Tokyo

Tokyo

4 Måndag Uppmaninghitta en bra vandringsrutt check-in, orientering Sjunjuku avslutas med en utekväll

  • Check in Gracery resp Siena
  • hemliga baren ”Roku”
  • Golden Gai

5 Tisdag Tokyo sightseeing av de kända stadsdelarna

  • Yoyogi
  • Harajuku
  • Aoyama
  • Omote Sando
  • Roppongi hills

6 Onsdag lite lugnare dag i norra Tokyo, ev Tsukiji fiskmarknad

  • Ueno
  • Akihabara
  • Maid cafe

Hakone 

7 Torsdag: buss till Hakone, Köp Yomiuri Shinbun (eng bil)

ex http://www.yunessun.com/english/mori_no_yu.html

8 Fredag

9 Lördag
10 Söndag buss till Sjunkjuku Washington Hotel Sjunjuku äta på Zauo

11 Måndag: tår-drypta farväl, mammorna tar bussen till Narita airport medan vi tröstar oss på nomi ho-dais och technoklubbar i 3 nätter

Kommentera

