Lagra bilder på resan

EOS-700D_Angle5_tcm24-1034531.jpg

Vi tar med oss:

  • EOS rebel (700D)
  • 64 GB minneskort
  • minneskortläsare
  • Mini Ipad
  • Iphone 4S

Målet är att bära så lite utrustning med sig som möjligt, undvika bära på hard drives samt laptops. Så min plan är att:

  1. Fota i JPEG, förutom när jag känner att jag behöver RAW
  2. Rensa ut dåliga bilder i kameran dagligen
  3. Töm minnes-kortet i FLCKR genom paddan
  4. Ha 2st 256 GB kort med mig som back-up

Just nu är ingendera aktuellt, eftersom EOS:en är på reparation, vilket löser mina problem. Fota Bali med Iphone4S får duga, annars köper jag en go pro camera på plats. Man får försöka vara kreativ, 6 veckor kvar till Akihabara, Japan electronic town, får försöka överleva fram tills dess.

Kommentera

