Min mans favorit stad i Sverige: Nyköping

Södermanland, södermännens land, de som bor söder om Mälaren. Städer; Eskilstuna, Flen, Katrineholm, Mariefred, Nyköping, Nynäshamn, Oxelösund, Strängnäs, Torshälla, Trosa.

Min man har studerat på Mittuniversitetets avdelning i Nyköping (Nyköpings gästabud) och det är min makens favoritstad i Sverige.

Det var även en av våra första utflykter som par. Som student sneglade han alltid på fin-restaurangen mitt i forsen, och det var där vi åt vår romantiska middag. Sedan festade vi hela natten på lokala diskot, där alla åldrar och musikstilar blandades i en riktig vänlig och skön atmosfär som är otypiskt för Stockholm.

Dagen efter styrde vi kosan mot Nyköpings stolthet: Kebabhouse på huvudgatan, det är den godaste kebaben inkl den godaste rosa såsen, tillverkad enl hemlig recept.

Åker du förbi Nyköping är det värt ett stopp på Kebabhouse.

Bästa restaurangen i Nyköping, enl oss ligger mitt i ån

Lycka på kebabhouse

IMG_1107.JPG

Kommentera

